ברוכים הבאים! "לפעמים כדי לראות את היופי, אינך צריך לזוז מהמקום בו אתה נמצא, אלא פשוט לשנות את נקודת מבטך" מאיה הרלינגר צוותי חינוך יקרים, אנחנו משיקים בהתרגשות ניוזלטר חדש לקבלת השראה, שיתוף ולמידה. מזמינים כל אחד ואחת מכם במקום בו בחרתם להיות רק לשנות את נקודת המבט ולגלות עולם שלם של יופי שמחכה מעבר לדלת. צוות הפסג"ה מזמין את כולכם לקרוא, להיות שותפים, להביע דעה, להציע ולייצר נקודות מבט שיהפכו את השלם גדול מסך חלקיו.  | בהצלחה ובהנאה מיטל לבן מנהלת פסג"ה מעלה אדומים |
|  |
|
נושא החודש ביומנטור |  |
|
נושא החודש ביומנטור – הכלה. כולנו מכירים את הרגע הזה שכניסה לכיתה מרגישה כמו כניסה לבית. מקום בטוח, נעים, שבו רואים כל תלמיד ותלמידה. מתברר שלבניית אקלים כזה, המבוסס על הכלה, יש השפעה דרמטית על הרווחה הנפשית, תחושת השייכות והביטחון העצמי של התלמידים שלנו. לכיתה מכילה יש כוח אדיר ביצירת סביבה שמאפשרת צמיחה. אז מה זו הכלה בפועל? זו היכולת לתרגל אמפתיה יומיומית. זה מתחיל בהכרת טוב אמיתית, מעבר לשמות ברשימה. זה ממשיך בשימוש קבוע במילים חיוביות ובפירגון הדדי בכיתה, גם בינינו וגם בין התלמידים. הכלה משמעה לקבל את כולם, ובמיוחד – לקבל את האחר כמו שהוא, על כל גווניו, דעותיו וסגנונו. זה אומר לתת מקום לגיטימי לרגשות שעולים בכיתה, גם לאלה המורכבים יותר, וללמד את התלמידים שזה בסדר להרגיש. אז קצת מחשבה ובחינה – על האופן שבו בנינו את תחושת השייכות וההכלה בכיתות שלנו מאז תחילת השנה. | |
|
טיפ פדגוגיהקיימו "שיחות קבלה" קצרות. פעם בשבוע, תנו לתלמיד אחר לשתף במשהו שהוא אוהב (תחביב, שיר, מאכל- בהתאם לגיל) שאולי האחרים לא יודעים עליו. כשהכיתה מגיבה בסקרנות ובפירגון, אנחנו הופכים את ה'אחר' ל'מוכר' ומחזקים את שריר האמפתיה הכיתתי. |  |
|
על המפה  |
ממלכתי ג'בוקר הכרזת הנבחרים להנהגות | | חט"ב תעופה וחללקפה דילמה |
אולפנת צביה מא"דהצגות על סיפורי הרב קרליבך | | מעלה התורה בנותמועצת אירגנה יום הולדת לעדי המזכירה |
מה סוד הקסם שלך? והפעם עם איריס שגב |  |
|
| "אני רואה בחינוך שליחות: לבנות לתלמידים ביטחון מנטלי, מרחב רגשי בטוח ונוכחות אוהבת שלא מוותרת עליהם, כך שיוכלו לגלות את הכוחות והיכולות שלהם, גם במתמטיקה וגם בחיים." "אני מטפלת בקשיים לעומק, מעריכה נחישות וחוסן, ושואפת שיזכרו ממני פחות את הנוסחאות ויותר את התחושה שהאמנתי בהם ועזרתי להם להפוך לאנשים בטוחים, ערכיים ומסוגלים". |
| |
|
תוצרים מעניינים מפעילויות הפסג"ה |  |
|
בבמת הדיון הראשונה שהתקיימה, ובה שותפים מורים מובילים מבתי הספר בעיר, במעמד מנהל אגף החינוך מר הראל הורוביץ, היו בין השאר שיתופים על המשמעות עבורנו ללמד במעלה אדומים. המורים ציינו את המיקום והנוף, את איכות מערכת החינוך ועוד. 
| |
|
קצת בינהקנבה הוסיפו ממש לאחרונה יכולת יצירת מצגות בעזרת בינה, הכוללות גם תמונות מתאימות ועיצוב לבחירה. החיסכון בזמן משמעותי! |  |
|
חדש באתר הפסג"ה |
אנחנו עדיין מעלים אליו את כל האוצרות של הפסגה – מרחבי הלמידה, ארגזי הכלים והשיטות הפדגוגיות. מוזמנים לבקר! יומנטור – יומן שנתי למורים בעיר, עם דגש מיוחד על חגיגות 50 השנה | | מעלה אדומים שלי – הספר הדיגיטלי שלומדים בכיתות ד' בעיר |
| |
|
היומנטור יצא לאור והארגזים מגיעים בימים אלה אל בית הספר שלכם. בררו עם המזכירה ! ~שלחו אלינו תמונה מחדר מורים עם היומנים~ | |
|
שאלת הסקר הדו-חודשיתבמבט לאחור- מאז תחילת השנה. איזו מסורת/פעילות קטנה יצרתם בכיתה שעוזרת לכל אחד להרגיש שייך? מה יכול לגרום לך כמורה להרגיש יותר שייכ/ת לחדר המורים? שלחו אלינו מה דעתכם כאן, ב'השב', ובגליון הבא – נציג לכם תובנות! |  |
|
 | "אל תצפה שילדך יהיה כמוך. עזור לו להיות הוא עצמו, ולא העתק שלך." — יאנוש קורצ'אק, מחנך |
|
|