מעוף הפסגה #1

לוגו פסגה

מעוף הפסגה – ניוזלטר #1 פסגה מעלה אדומים

 
חשוון תשפ"ו | נובמבר 2025
 
ברוכים הבאים!
"לפעמים כדי לראות את היופי, אינך צריך לזוז מהמקום בו אתה נמצא, אלא פשוט לשנות את נקודת מבטך"
מאיה הרלינגר

צוותי חינוך יקרים,

אנחנו משיקים בהתרגשות ניוזלטר חדש לקבלת השראה, שיתוף ולמידה.

מזמינים כל אחד ואחת מכם במקום בו בחרתם להיות רק לשנות את נקודת המבט ולגלות עולם שלם של יופי שמחכה מעבר לדלת.

צוות הפסג"ה מזמין את כולכם לקרוא, להיות שותפים, להביע דעה, להציע ולייצר נקודות מבט שיהפכו את השלם גדול מסך חלקיו.

תמונת מנהלתבהצלחה ובהנאה
מיטל לבן
מנהלת פסג"ה מעלה אדומים
דמות

נושא החודש ביומנטור

דמות

נושא החודש ביומנטור – הכלה. כולנו מכירים את הרגע הזה שכניסה לכיתה מרגישה כמו כניסה לבית. מקום בטוח, נעים, שבו רואים כל תלמיד ותלמידה.

מתברר שלבניית אקלים כזה, המבוסס על הכלה, יש השפעה דרמטית על הרווחה הנפשית, תחושת השייכות והביטחון העצמי של התלמידים שלנו. לכיתה מכילה יש כוח אדיר ביצירת סביבה שמאפשרת צמיחה.

אז מה זו הכלה בפועל? זו היכולת לתרגל אמפתיה יומיומית. זה מתחיל בהכרת טוב אמיתית, מעבר לשמות ברשימה. זה ממשיך בשימוש קבוע במילים חיוביות ובפירגון הדדי בכיתה, גם בינינו וגם בין התלמידים.

הכלה משמעה לקבל את כולם, ובמיוחד – לקבל את האחר כמו שהוא, על כל גווניו, דעותיו וסגנונו. זה אומר לתת מקום לגיטימי לרגשות שעולים בכיתה, גם לאלה המורכבים יותר, וללמד את התלמידים שזה בסדר להרגיש.

אז קצת מחשבה ובחינה – על האופן שבו בנינו את תחושת השייכות וההכלה בכיתות שלנו מאז תחילת השנה.

 

טיפ פדגוגיה

קיימו "שיחות קבלה" קצרות. פעם בשבוע, תנו לתלמיד אחר לשתף במשהו שהוא אוהב (תחביב, שיר, מאכל- בהתאם לגיל) שאולי האחרים לא יודעים עליו. כשהכיתה מגיבה בסקרנות ובפירגון, אנחנו הופכים את ה'אחר' ל'מוכר' ומחזקים את שריר האמפתיה הכיתתי.

דמות

על המפה דמות קישוטית

ממלכתי ג'

בוקר הכרזת הנבחרים להנהגות

 
image.png

חט"ב תעופה וחלל

קפה דילמה

image.png

אולפנת צביה מא"ד

הצגות על סיפורי הרב קרליבך

 
IMG-20251112-WA0057.jpg

מעלה התורה בנות

מועצת אירגנה יום הולדת לעדי המזכירה

מה סוד הקסם שלך? והפעם עם איריס שגב

דמות

"אני רואה בחינוך שליחות: לבנות לתלמידים ביטחון מנטלי, מרחב רגשי בטוח ונוכחות אוהבת שלא מוותרת עליהם, כך שיוכלו לגלות את הכוחות והיכולות שלהם, גם במתמטיקה וגם בחיים."

"אני מטפלת בקשיים לעומק, מעריכה נחישות וחוסן, ושואפת שיזכרו ממני פחות את הנוסחאות ויותר את התחושה שהאמנתי בהם ועזרתי להם להפוך לאנשים בטוחים, ערכיים ומסוגלים".

 
המשך קריאה באתרלוח הפירגונים לאיריס
 

תוצרים מעניינים מפעילויות הפסג"ה

דמות

בבמת הדיון הראשונה שהתקיימה, ובה שותפים מורים מובילים מבתי הספר בעיר, במעמד מנהל אגף החינוך מר הראל הורוביץ, היו בין השאר שיתופים על המשמעות עבורנו ללמד במעלה אדומים. המורים ציינו את המיקום והנוף, את איכות מערכת החינוך ועוד.

 

קצת בינה

קנבה הוסיפו ממש לאחרונה יכולת יצירת מצגות בעזרת בינה, הכוללות גם תמונות מתאימות ועיצוב לבחירה. החיסכון בזמן משמעותי!

דמות

חדש באתר הפסג"האייקון

אנחנו עדיין מעלים אליו את כל האוצרות של הפסגה – מרחבי הלמידה, ארגזי הכלים והשיטות הפדגוגיות. מוזמנים לבקר!

image.png

יומנטור – יומן שנתי למורים בעיר, עם דגש מיוחד על חגיגות 50 השנה

 
cb65cb7f-297f-4580-b3af-68612bae68d5.png

   מעלה אדומים שלי – הספר הדיגיטלי שלומדים בכיתות ד' בעיר

 

ומה עוד?

 
היומנטור יצא לאור והארגזים מגיעים בימים אלה אל בית הספר שלכם. בררו עם המזכירה

!
~שלחו אלינו תמונה מחדר מורים עם היומנים~

עיצוב ללא שם.png
 
 

שאלת הסקר הדו-חודשית

במבט לאחור- מאז תחילת השנה. איזו מסורת/פעילות קטנה יצרתם בכיתה שעוזרת לכל אחד להרגיש שייךמה יכול לגרום לך כמורה להרגיש יותר שייכ/ת לחדר המורים? 

שלחו אלינו מה דעתכם כאן, ב'השב', ובגליון הבא – נציג לכם תובנות!

דמות

השראה לסיום

דמות

"אל תצפה שילדך יהיה כמוך. עזור לו להיות הוא עצמו, ולא העתק שלך."

— יאנוש קורצ'אק, מחנך

לוגו פסגה
תהיו בקשר:
 
 
 
פסג"ה מעלה אדומים
כיכר יהלום, מעלה אדומים
טלפון: 02-5356897
כל הזכויות שמורות © 2025
הגדרות כלליות כניסה למערכת
דילוג לתוכן