סמלים-גדול-300x200
לוגו פסגה (1)

לימוד מוסיקה

כרטיסיות אוריינות מוסיקלית 
במהלך השנים בהוראת נגינה בקבוצות חוותה אווה תסכול מאופן שבו אנו המורים מלמדים לקרוא תווים. השיטה המוכרת – לבקש מהתלמיד להסתכל על התוו, לספר לו איך קוראים לתו, לשאול את התלמיד איך קוראים לתו לעבור לתו הבא וכו'- שיטה שבה למדו כנראה גם באך ומוצרט, לא שינינו שום דבר יותר מ300 שנה בדרך ההוראה. 
התחלתי להכניס משחקי אוריינות במטרה לשלב משחק במהלך הקניית מיומנויות זיהוי וקריאת תווים, הקשבה הדדית, איפוק, למידה התנסותית דרך חוויה במרחב, למידה המשלבת קינסטזיה – למידה דרך תנועה המוכחת כלמידה משמעותית בקרב ילדים. משחקים ומשימות מיועדים לשכלול למידה בקבוצה ולמידה רטני. הקלפים יוצקים ויוצרים עניין , תחרות, מוטיבציה להצלחה והנאה גדולה. יש לציין ששניים מהמשחקים הכרתי בהשתלמויות מורים לנגינה.
אז איך משחקים ולומדים?
המשחקים נועדו ליצור עניין וגיוון בשיער, ניתן לשחק בהם בתחילת השיעור כפתיחה מהנה, במהלך השיעור כאתנחתא ממשימות אחרות, בסוף השיעור כפרס וכ'
  1. בשיעורים ראשונים פורסים רק את ה"שטיח" , לומדים כל תוו דרך עמידה, קפיצה, תנוע על החמשה. בכל פעם שהמורה מקנה תוו חדש הוא מדגים את מיקומו על השטיח ומבקש מהתלמידים גם לנגן את התוו וגם למצוא אותו על החמשה. אפשר שהמורה ישיר תווים והתלמידים יקפצו אותם על השטיח. תפעילו את היצירתיות, תאפשר לילדים למצוא משחק משלהם.
  2. אני ממליצה להכיר היטב את הקלפים, בקבוצת המתחילים יש להשתמש תחילה רק בקלפי מורים ,  או בכל הקלפים כקלפי מורים , כלומר רק  המורה הוא המנחה.
  3. לאחר שהתלמידים מכירים היטב  את העקרונות של קלפי המורים ניתן לאפשר לתלמידים לשחק באופן עצמאי גם בקלפי ה"תלמידים" וגם של " מורים" התלמידים הם המנחים. התפקיד של המורה הוא להשגיח אך לנסות לגרום לתלמידים לתקן את עצמם.
המשחק מורכב מ:
  1. שטיח עם חמשה
  2. כרטיסיות עם תווים המתאימות הוראת הכינור, מנדולינה , גיטרה חליל, חליל צד, , חצוצרה, סקסופון  וקלרינט.
  3. שני סטים של קלפים, האחד בצבע עם סמל עבור המורה. השני בצבע אחר עם סמל עבור  התלמידים לעבודה עצמאית
  1.  6 תווים גדולים להנחה על החמשה
מקווה שהמשחק יעשיר ויגוון את ההוראה שלכם
הגדרות כלליות כניסה למערכת
דילוג לתוכן