סמלים-גדול-300x200
לוגו פסגה (1)

במת העצמה

איך גורמים לתלמידים לחשוב, לשתף ולהשתתף? איך מסייעים לתלמידים למקסם את היכולות, המסר, הערכים, ה'אני מאמין', החוויה, להביא ולהביע את עצמם? איך עוזרים לתלמידים "השקופים" להיראות? איך 'במת העצמה' משפרת את האקלים החברתי בכיתה? איך אפשר לשלב וליישם את מיומנויות המאה ה-21?
במת העצמה מזמנת לתלמידים ולמורים ליצור כל שיעור לחווית למידה להפוך לכוכבי TED, לראות, להיראות, לשתף ולהשתתף.
במת העצמה מאפשרת תהליך למידה פרטני, בזוגות, בקבוצה ובמליאה.
במת העצמה כוללת כרטיסי משימות לבקרה עצמית כדי ללמוד איך לעבור את התהליך לקראת מצגת פרזנטציה מול קהל כולל שלבי האוריינות, ארגון החומר, העברה, התייחסות לקהל, תקשורת מילולית ובלתי מילולית.

הערכה מיועדת לכיתות ד׳-ט׳.

הערכה כוללת:
4 כרטיסיות מחוון (צ'קליסט) עבור ״הכנת ההצגה״
5 כרטיסיות מחוון (צ׳קליסט) עבור ״העברת ההצגה״
2 כרטיסיות מחוון (צ׳קליסט) עבור ה"קהל"

במת העצמה מבוססת על ממצאים עדכניים אודות המוח האנושי.
המוח המרגיש – עמוק בתוך המוח יושבת לה המערכת הלימבית, האחראית על עיבוד רגשות כמו כעס, פחד, תשוקה, אהבה, חברות ואמפתיה, ומשחקת תפקיד חשוב במוטיבציה ורצון. במת העצמה מאפשרת חיבור למוח המרגיש במשימות כגון תרגול שפת גוף, שיתוף בסיפור ועוד. כך הבמה מאפשרת לתלמידים להתחבר לרגשות שלהם ושל הסובבים אותם, לראות ולהראות, ולחוש אמפתיה כלפי הזולת.

המוח הלומד – שלוש האונות האחוריות של המוח (האונה הרקתית, הקודקודית והעורפית) אחראיות בעיקר על עיבוד מידע הנכנס למוח מהחושים, ועל תהליכי הזיכרון לטווח הארוך. כך המוח יכול להצליב מידע חדש הנכנס זה עתה למוח, לידע שכבר נצבר בעבר. יצירת הקשרים בין מידע חדש לידע ישן הוא למעשה הבסיס של כל הלמידה. משימות הבמה מזמינות את התלמידים לארגן את הידע שלהם, לסדר אותו באופן הגיוני, ולחשוב איך להעביר את מה שבראש שלהם, לאחרים. כך משימות הבמה מחזקות את תהליך הלמידה.

המוח הפועל – המוח קיים כדי להסתגל לסביבה משתנה, לפעול ולהגיב. האונה המצחית היא מרכז הבקרה של המוח. היא אחראית על הצבת יעדים, קבלת החלטות, בניית תוכניות ובדיקה עצמית. לאונה המצחית תפקיד חשוב בשיווי המשקל העדין בין רצון לתכנון, בין ספונטאניות לבקרה. פעילויות שונות בבמת ההעצמה מתמקדות בשיח ספונטאני מול שיח מבוקר, שיח עמוק מול שיח קליל, ומתרגלות הצבת יעדים ותכנון שיח.

ניתן להשתמש בערכת הבמה בצורה משולבת בנושאים ובמקצועות לימוד שונים. כגון, עברית, אנגלית, היסטוריה או שיעור חינוך כדי ללמוד, להתחבר ולהפנים את החומר על ידי שיתוף עמדה או טיעון, לסכם נקודה מרכזית, לספר סיפור אישי, להציג עבודה או שיחות TED. היא יכולה להוות גם סדרה ייחודית וממוקדת של מפגשים המפתחים מיומנויות למידה, תקשורת וכישורי חיים.
הגדרות כלליות כניסה למערכת
דילוג לתוכן