דף הבית » מרחב פיזיטלי ללמידה פעילה ויצירתית מהפסג”ה עד הכיתה
איך הכל התחיל?
עם החזרה לבתי הספר לאחר סגרי הקורונה, ישבנו וחשבנו כיצד נרצה שתראה הלמידה בבתי הספר ובפסג”ה; מה נרצה לשנות, מה נרצה להשאיר?
היה לנו חשוב להמשיך לשלב כלים טכנולוגיים, בעלי ערך מוסף ללמידה ולחזק מיומנויות של לומד עצמאי, כדרך מרכזית בלמידה. כחלק מהתהליך למידה שעברנו בעצמנו בהדרכת מכון מופ”ת וישראל דיגיטלית, יצאנו לדרך בפיתוח מודל חדשני לפיתוח מקצועי. בחרנו במרכז מודלינג בו מורים יחוו, יתנסו וילמדו כלומדים ברמת מבוגר תוך קיום תהליכים רפלקטיביים לשם המשגת המיומנויות ושיח על מה ניתן לקחת לכיתה כמורים.
מטרות מרכז המודלינג הפיזיטלי:
1. להדגים למורים חוויה של למידה פעילה, שיתופית, עצמית ויצירתית.
2. שילוב בין מיומנויות חשיבה נמוכות המתבססות על ידע הבנה (שינון ואחזור מידע) לבין מיומנויות חשיבה מסדר גבוה: יישום, אנליזה, סינתזה והערכה.
3. שימוש בטכנולוגיה הן בכיתה והן מרחוק לקידום תהליכי הל”ה, בשגרה ובחירום.
4. להדגים את תפקידו החדש של המורה הלכה למעשה – פינוי זמן לצמצום פערים ושיח חברתי רגשי, העברת מרכז הכובד מהוראה ללמידה